• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Frågor och svar från Sambla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Frodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Augusti 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej!
Känner att det är dags för mig att samla mina lån nu då jag jobbat upp mitt kreditomdöme.

Har olika lån på ca 450 000 kr.
Remember 250 000 kr.
Avida finans 130 000 kr
Ica banken 39 000 kr
QPR finance 27 000 kr
Bank Norwegian kreditkort 20 000 kr - 5 tusen kronor utnyttjat.
Har även krediter hos credway och euroloan på 10 000 vardera som är betalda och finns med i UC.

Årsinkomst 2017 : 324 000
Årsinkomst 2018 : 324 000

5 uc ff och dom försvinner iår.
1 uc 7 september.
2 uc 8 oktober
2 uc 28 oktober .

Har en riskprognos på 0.86 % idag så ligger ju under 1 % och det är ju bra.

Betalar ca 10 000 varje månad men det mesta är ju ränta.. så händer inte jätte mycket direkt.

Vad rekommenderar ni mig att göra ? Ska jag vänta ut förfrågningarna och söka eller bör ja kunna få ett hyfsat lån om ja ansöker om det idag?

Tacksam för svar då jag verkligen tänkt på detta dag in och dag ut väldigt länge.

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Kan du vänta så gör det, om inte ansök på Advisa eller Lendo.
Samla lån för hela beloppet som du väljer.
 

Frodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Augusti 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Okej då väntar jag, men tror du att jag kan få hela beloppet om jag kör ett samlingslån ? Är ju en bra bit över min årsinkomst ...
 

Frodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Augusti 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hahahaha ingen fara uppskattar det ändå
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Hej! Fick i juli ett samlingslån via Sambla (Nordax), vilket gjorde att mina sista riktigt usla krediter och smålån försvann. Jag har cirka 700 000 i blanco, UC-risk 1,6, den 20:e september har jag 2 FF kvar. Min situation har förbättrats väldigt mycket senaste året. För ett år sedan hade jag en UC-risk på närmare 50 och var ärligt talat nära att ge upp. Trots att mycket har blivit bättre så finns fortfarande några oroliga tankar kvar.
Jag tycker fortfarande att jag betalar lite för mycket på skulder varje månad, och om jag skulle bli arbetslös (inget som det finns några tecken på, men man vet aldrig) så skulle det bli väldigt tufft även om jag tog en trygghetsförsäkring via Sambla när jag fick lån via Nordax. Betalar cirka 9 500 kronor i månaden på lånen. Förutom Nordax så har jag även kvar SEB och Forex där jag har skapliga räntor 5-6 procent, kvarvarande skuld där cirka 420 000 kronor.
Det jag undrar är helt enkelt om det går att få samlingslån på runt 420 000 på en längre tid (12-15 år), även om min ränta skulle bli några procent högre. Just för att få ner min totala månadskostnad till låt säga 6-7 000 kronor. Och hellre betala in extra när jag kan.
Detta är inte aktuellt innan jul/nyår, utan kanske framåt nästa vår eller sommar. Mest nyfiken på råd/tips osv.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Är inte den bästa lösningen att kontakta dina nuvarande långivare och be om en förlängning till 15 år? Istället för att ett nytt lån med högre ränta...
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Är inte den bästa lösningen att kontakta dina nuvarande långivare och be om en förlängning till 15 år? Istället för att ett nytt lån med högre ränta...
Hej Lippe!
Tack för förslaget. Om jag minns rätt så försökte jag detta för några år sedan, men då fick jag besked att det ändå skulle omvandlas till ett helt nytt lån, ny UC osv. Men kan ha missförstått.
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Hej Lippe!
Tack för förslaget. Om jag minns rätt så försökte jag detta för några år sedan, men då fick jag besked att det ändå skulle omvandlas till ett helt nytt lån, ny UC osv. Men kan ha missförstått.
Det stämmer nog. För vad jag förstår så blir det ett nytt lån hos den banken som dom sen betalar bort lånet som du har hos dom. Där av en ny UC. Banken kan inte bara förlänga åren på ett lån.
 
J

JT2666

Gäst
Poäng: 0
När jag hade lån hos SEB för ca 1 år sedan var det inga problem att förlänga lånetiden utan att en ny UC togs! Så ring och kolla! Det kostar dig inget! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp